Gelukkig nieuwjaar!!

14 april 2016 - Chiang Rai, Thailand

Hallo allemaal,

Gisteren was weer een flinke rit. In de ochtend zijn we wezen varen op een vlot. In de middag zijn we naar een indigo bedrijfje geweest. Hier doen ze alles zelf.

Gisteren was het ook nieuwjaar in Thailand. Dit vieren ze meerdere dagen. Gister wel veel mensen gezien die elkaar nat gooide, maar zelf niet aan mee gedaan. Met water gooien is hier de traditie, zoals wij oliebollen en vuurwerk hebben. Dit jaar mochten ze niet 4 dagen water gooien zoals normaal, vanwege de droogte. Vanmiddag hebben Marcel en ik wel mee gedaan. Emmers water over ons heen! Was erg leuk en verkoelend. Sommige mensen hebben tonnen water in hun pick-up staan met een aantal mensen erin en gooien elkaar nat vanaf de auto. En natuurlijk dit onder het genot van bier en andere sterke drank.

Vandaag naar het drielanden punt geweest, eventjes de oversteek gemaakt naar Laos, een bijzondere tempel bezocht en bergvolken, waaronder de longneckstam. Deze ringen dragen ze omdat ze geloven dat ze afstammen van vliegende draken. Door de ringen drukken ze hun schouders naar beneden waardoor het lijkt dat ze een lange nek hebben.

Er staan een aantal foto's klaar. Morgen of erna hopen we het filmpje van ons watergevecht erop te zetten.